Folkmordsmiljonären

Många har säkert redan hört den här låten men för att ingen ska missa den lägger jag upp den här, med texten under. Carl Bildt får minst sagt en rejäl känga, Promoe tar i men det kanske behövs för att få folk att lyssna och ifrågasätta en extra gång. Låten hade garanterat inte fått lika stor uppmärksamhet om den inte hade varit så extrem men som sagt, det kan vara bra att tänka över vilka vi har i Sveriges regering.

jag vet att det börjar bli lite tjatigt o ni vill skjuta budbärarn från taket
jag vet att jag har rätt svårt att vara saklig när jag bubblar o sjuder av hatet
hatet som hatet skapa hatet som går tillbaka
så långt att vi har glömt när det starta hur det gick till o vart på kartan
men det upprepas alltihop igen irak sudan etiopien
hör mitt rop på hjälp ingen har tid ingen tror på dig
eller spelar ingen roll vad man tror allt kommer ner till var man född var man bor
allt kommer ner till hur mycket man får när man sväljer det beska o säljer sin bror

hans egen bror svälter ihjäl
han viftar bort det som den dignitär han är
han suger blod har ingen själ
han är folkmordsmiljonär

en folkmordsmiljonär hitta han där oljan är
rör sig fritt mellan politik o företagens värld
hånskrattar bort alla misstankarna om jäv
mot en lukrativ affär vad är det fria ordet värt
för ud varnade om resor in i ogaden
men vill man veta om folkmordet ska man fråga vem
man ska väl inte fråga alls bara hålla käft
vad är det fria ordet värt
när den man utreder är den som kunde få en fri
fråga dawit isaak hur det gått med tyst diplomati
10 år utan att politiker sagt ett skit
håller varandra om ryggen mot pöbelns kritik
för ända sen apartheid har han varit mot sanktioner
det kränker fri handel det kränker ju nationer
att de sen kränker liv vad gör det när man tjänar kronor
jag vill ha mer ge mig fler folkmordsmiljoner

hans egen bror svälter ihjäl
hans investeringar har skydd av militär
han suger blod har ingen själ
han är folkmordsmiljonär
hans egen bror svälter ihjäl
han viftar bort det som en riktig trollkonstnär
han suger blod har ingen själ
han är folkmordsmiljonär


Kommentarer
Postat av: Linn

Gissa vem som sitter och kodar Carl Bildt under dagarna?

2011-12-05 @ 21:49:59
URL: http://linniengland.blogspot.com
Postat av: Lovisa

En vild gissning skulle vara att det är du?

2011-12-05 @ 21:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0