Bort bort bort med Reinfeldt

Nu är det mindre än fem månader till valet och det verkar som att det här kommer bli ett av de mer spännande valen på länge. Nummer ett om jag får bestämma är att sverige demokraterna inte kommer in i riksdagen, eller någon annanstans heller för den delen. Den andra jätteviktiga grejen är att Reinfeldts regering ska bort.

Sedan tänkte jag på det här med de rödgröna partierna. Egentligen håller jag stenhårt på Vänsterpartiet och tycker det skulle vara grymt om de fick alla röster men jag tycker samtidigt att det skulle vara ganska bra om de ändå skulle ha en koalitionsregering med Socialdemokraterna och Miljöpartiet. Jag hörde om deras gemensamma planer inför framtiden vad det gäller skatter och tycker kompromisserna dem emellan lät ganska bra, även om miljöpartiet enligt mig är för mycket höger så behövs nog deras höga miljöambitioner.

Ska man vara realistisk tror jag inte Vänsterpartiet kommer få flest röster men det går ju i alla fall bra för sossarna och Miljöpartiet. Samtidigt vet man ju aldrig, det är det som är så spännande med livet vad som helst kan alltid hända. Mest hoppas jag bara innerligt att vi blir av med den här pissregeringen och att namnen Reinfeldt och sverige demokraterna blir ett minne blott.

Jag vill också bara passa på att påminna alla som går på universitetet att inte glömma att rösta i kårvalet i veckan!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Lovisa! Ligger sjuk här i Uppis så jag hade inget bättre för mig än att läsa hela din blogg, från början till slut. Herregud vad rolig den är! Skrattade högt för mig själv flera gånger, tex. den gången du fick grön färg i ögat och en massa annat som jag inte kommer ihåg nu. Hursomhelst tycker ja du borde läsa dina gamla blogginlägg :)

2010-05-04 @ 18:04:40
Postat av: Sara

Jag avvaktade från att bli medlem i vänsterpartiet under fösta maj men igår ringde de och sa att jag hade blivit medlem. Konstigt men bra för jag hade tänkt att gå med senare

2010-05-05 @ 11:00:43
URL: http://smorgasvadgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0