nöjd nöjd nöjd

Tänkte att jag skulle göra en snabb sammanfattning av helgen. I fredagskväll for jag till Strand för att hälsa på Sofia och Anna i deras finfina hus. Där såg vi en "dokumentärfilm" ett rockband på 80-talet, den var ganska underhållande för stunden men gjorde inte så stort intryck att jag kom ihåg namnet på den.

Lördagen började med lövkrattning med pappa och Saga. Två saker förvånade mig med krattning, att det faktiskt är lite slitigt men också väldigt kul och sen blir det så fint också. På eftermiddagen for jag in till stan för att grilla med Jessica och hennes kompisar på Nydala. Vi tänkte att det måste ju ha varit perfekta dagen för att grilla, men icket. Vi satt precis vid sjön och det blåste svinkallt. Vi hade tänkt gå ut sen men alla var så sega så det blev inget med det. Nu låter det kanske som att allt var väldigt negativt men det var det inte, det var trevligt också.

Söndagen, vilodagen, är dagen då jag jobbar som hårdast för att ta igen allt jag tidigare har varit för lat för. Jag gick upp och åt frukost och började sedan storstäda mitt rum och handtvättade allting som jag har tänkt att jag ska tvätta hur länge som helst men inte orkat för att det inte har gått att tvätta i maskinen. Sedan tvättade jag några maskiner med annan tvätt också och här har jag bevis på att sockarna verkligen försvinner:


Det här är alltså de sockar som inte passade ihop med någon annan från samma tvättmaskin, jag börjar fundera på om det är jag som är sjukt dålig på tvätta eller om det är nåt skumt med sockarna eller eventuellt maskinen.

Efter jag hade städat klart och ätit en risgrynsgröt och äggmacka till lunch kände jag att det var dags att fara ut och springa. Egentligen var jag inte jättepeppad, jag hade mer en jag-kanske-borde inställning. 

Jag började springa och det var mycket snö och slask i spåret men det var mest kul för då blev det som en hinderbana där man måste ta sig runt eller hoppa över slaskpölarna. Jag sprang ett varv och sen ett till och ett till och ett till och innan jag visste ordet av hade jag sprungit 12,5 km(!!!). Jag är rädd att träningsvärken inte kommer vara nådig mot mig imorgon.

När jag hade kommit tillbaka hem, nöjd och glad tog jag en dusch och sen satte jag mig ute på altanen för att plugga i solen. När jag sedan kom in hade jag till min stora lycka blivit jättemycket brunare. Jag fortsatte att plugga hela kvällen tills klockan var över elva, då for jag och hämtade min mor på flygplatsen efter hennes resa till Irland och Uppsala.

Summan av allt detta är att jag är enormt nöjd över den här helgen, jag har blivit mer vältränad, brunare och smartare!

Kommentarer
Postat av: sofia

grattis till en toppenhelg! :D och 12,5 km, jag är mäkta imponerad!

2010-05-10 @ 15:47:35
URL: http://mynameissophiaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0