Middagsdikter

För några år sedan orkade jag fortfarande protestera mot min mors knäppa ideer men har lärt mig med åren att det inte är lönt, jag har gett upp. Det senaste är att vi ska läsa en dikt till varje middag. Turordningen går runt och idag lästes August Strindbergs dikt "Våren".

Vad jag däremot inte har gett upp är springningen, idag kan jag nöjt berätta jag sprang 10 km på 51 minuter på elljuspåret. Det går frammåt. Nästa gång ska jag springa på asfalt och se om det kan gå ännu snabbare.

Eftersom jag anser mig vara den nya springexperten så tänkte jag dela med mig av två smarta knep för att springa snabbt. Första genialiska knepet är att klä sig lite mindre än vad man egentligen borde, då fryser man och springer fortare för att hålla värmen. Andra bra grejen är att springa där det är mycket människor som rör sig för vem vill möta andra människor i ett mestempo?

Kommentarer
Postat av: sara

Jag vill bli som du



Kan man få låna lite kondition till vårruset. Jag har så dåligt med flås. Men jag ska ge allt på tävlingen. Tiden spelar ingen roll, men om jag inte stupar i mål vet jag att jag inte gett allt och då kommer jag bli arg på mig själv. Ska pröva dina trick då jag ska springa vårruset. Att springa bland massa människor är redan fixat...

2010-05-12 @ 11:43:14
URL: http://smorgasvadgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0