Saker man glömer att tänka på

Idag skulle jag skriva en handlingslista och jag funderade om vi hade mjölk så jag öppnade kylskåpet och upptäckte att datumet på mjölken som jag drack till frukosten hade gått ut för nästan en och en halv vecka sedan. Det gjorde i och för sig inte så mycket för den smakade bra imorse men jag tror ändå att jag ska köpa ett nytt paket. Datumet på mjölkpaket är en sån där grej som jag aldrig tänker på att tänka på men som man egentligen kanske borde kolla.

En annan grej som är ganska bra men som jag inte har tänkt på att man kan göra är vad Sara och Johannas mamma gör. Hon lånar böcker på biblioteket för statestikens skull och det är ju en sjukt smart grej egentligen för det vore ju enormt tråkigt om vi blev av med biblioteket i Sävar!

För att nämna en tredje grej som jag aldrig skulle komma på att göra läste jag i tidningen om ett ställe (någonstans i inlandet tror jag) där de hade haft picknick mot rasism. Det var ju en fin grej att göra men jag förstår inte riktigt hur det ska hjälpa, kanske genom att visa att de tar ställning, men just med en picknick liksom.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Picknick mot rasism låter som en riktigt bra förklaring till varför man ska ha picknick. Kanske något vi kan ta efter senare i sommar? :)

2010-06-08 @ 20:56:06
URL: http://jessicamotvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0