Det är underbart!

Imorse när jag gick ut för att hämta tidningen fann jag det här brevet i brevlådan.



Ojoj tänkte jag.

Jag öppnade brevet och började förvirrat läsa, har kungen tänkt att jag ska komma på bröllopet? När jag kom till slutet av brevet förstod jag att det var mina royalistiska vänner i Strand som tänker fira bröllopet på egen hand. Jag fick mig ett gott skratt, de har lyckats alldelens för bra att få brevet att se seriöst ut.



Jag blev alltså inte inbjuden av kungligheterna på slottet men i ärlighetens namn far jag hellre till Strand och firar princessbröllopet än till kungen i Stockholm. Det är inte varje dag man får en sån fin inbjudan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0