Jag är synsk och pratar som Kalla

Idag skulle jag gissa vad statistiken i cementboden på jobbet var, igår hade den varit 126713, idag sa jag att jag trodde att det skulle vara 126905, mycket riktigt, när vi låste upp dörren stod det 126905 på väggen, det var läskigt.

Tidigare på dagen var det en tant som kom upp med en annan tant till återvinningsverkstaden och jag sa något som jag inte kommer ihåg vad det var. Hon sa då "men! du pratar precis som hon kalla! kommer du därifrån?" hon vände sig till sin tantkompis och sa "vad är det hon heter?". "Chalotte Kalla?" undrade jag och förklarade att jag kommer ifrån Sävar. "ja" sa den andra tanten "och du ser ut som henne, åker du bra skidor också?"

Det här förvånade mig lite för att när jag är söderut brukar jag få höra att folk tycker att det är konstigt när jag säger att jag kommer norrifrån för att jag inte pratar norrlänska men när jag är där jag själv kommer ifrån tror folk att jag kommer ännu mer norrifrån och dessutom från inlandet.

Kommentarer
Postat av: Ragna

Haha, jag har också fått höra att jag är nära släkt med Kalla, syster till Kalla och att kommer från Tärendö, några gånger i veckan..fram tills förra veckan då någon tok som åt på restaurangen fick för sig att jag kom från Stockholm (jobbar och umgås iof med en stockholmare, så lite kan jag nog ha råkat ta efter). Men en sådan förolämpning, galna människa..

2010-07-29 @ 18:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0