Tankar

NU äntligen, efter många veckor tror jag äntligen min kaffedränkta mobil har börjat fungera som den ska, skam den som ger sig. Dessutom var en som jobbar med pappa här och fixade både Sagas och min dator idag, nu är allt på topp!

Imorse var jag på promenad och då hann jag tänka på ganska mycket grejer. Det som tog upp mesta av min tanketid var vad tupp är på engelska. Jag såg grässtrån som man kan plocka upp och säga "kyckling, höna eller tupp" och skulle då i mitt huvud, av okänd anledning, komma på hur man säger det på engelska, fastnade på tupp och kunde sedan inte på hela dagen komma på vad det var på engelska, det känns ändå som ett ord som man ska kunna, men för det som är intresserade har jag slått upp det nu och det är tydligen "cock".

En annan grej som jag tänkte på var att det egentligen är väldigt konstigt att det är jobbigare att gå och springa uppför en backe än vad det är att gå på plan mark. Det låter kanske som en dum tanke men det är det inte eftersom man ju är närmare marken när man går uppåt och inte behöver ta lika stora steg.

När jag skulle passera macken såg jag en lastbil med texten "när det rör sig om rör är det vi som har ledningen" eller nåt i den stilen. Jag kunde inte låta bli att skratta för mig själv, det är knäppt med skämt som är så dåliga att man måste skratta åt dom.

Sista saken jag måste få kommentera är låten "You're so vain" av Carly Simon. Jag har hört den två gånger på väldigt kort tid och det jag hakar upp mig på är att hon sjunger "you're so vain you probably think this song is about you" ifall personen i fråga tror det så har ju den personen rätt.

Okej det var allt, hej hej!

Kommentarer
Postat av: Sofia (lotta)

du hann tänka mycket på din promenad! angående din fundering om varför det är jobbigare att gå uppför... jag började ju självklart fundera på det. och nu måste jag ju försöka komma fram till nån sorts förklaring. hmm.. jag tror det är för att när man går i en uppförsbacke (eller i en trappa) så bli momentarmen för höftmusklerna (och lårmusklerna) längre, vilket gör att det krävs mer muskelkraft för att ta sig framåt, jämfört med plan mark... nåja, det är min teori. kan inte förklara det bättre. jag som har läst en kurs i biomekanik borde ju förstå bättre... suck. vi ses på fredag! :D

2010-08-05 @ 13:52:06
URL: http://mynameissophiaa.blogspot.com
Postat av: sofia

rouster ar ju ocksa ett alternativ! ;) sitter nu pa ett hostel i stockholm och kommer hem med flyget imorgon! kanns skont, men resan har ocksa varit otroligt bra! hoppas du har det bast kram sofia

2010-08-08 @ 18:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0