En måndag

Hej hej hej!

Jag har inte slutat blogga, hade bara ett högst tillfälligt uppehåll. Egentligen vet jag inte vad uppehållet berodde på för jag tänker alltid att jag ska skriva allt på bloggen men jag antar att jag är en aning för lite företagsam.

Idag har i alla fall varit en bra dag. Den började riktigt dåligt, jag var arg när jag vaknade tidigt imorse för jag hade medvetet lagt mig typ kl nio igår men somnade ändå inte och när jag väl hade somnat vaknade jag ändå flera gånger. Nog med gnäll, hur som helst for jag till universitetet för att ha översättning och sedan seminarium då vi analyserade dikter. Jag förstår inte riktigt grejen med dikter, jag skulle vilja gilla dem men det går liksom inte.

Efter jag hade varit på universitetet blev dagen bara bättre, precis som min käraste mor sa till mig imorse, börjar dagen riktigt dåligt kan det bara bli bättre. Jag ringde och bokade om min klippningstid så jag kan åka till Uppsala dagen innan valborg, sen ringde jag Linn och medan jag pratade med henne såg jag min kusin, Per,  som jag inte har sett på hur länge som helst komma i sin bil. Jag och Linn la på och jag bjöd min kusin på fika, bullar och goda chokladbollar som Saga bakade igår. Jag kom på att jag behövde köpa en bok till min engelskakurs och åkte med Per in till stan.

När jag var på stan träffade jag Sofia, hon följde med mig och köpte min bok (som till min stora lycka var mycket kortare än vad jag hade trott) sen satte vi oss på apberget och drack kaffe från Frasses, det var soligt och kändes som vår.

Hem åkte jag med min familj (utom Linn såklart), medan jag väntade på pappa utan för Umeå Energi såg jag några som åkte skateboard, en kille hade tagit av sig tröjan, det tyckte jag var lite väl optimistiskt men bra också att folk inte ger upp hoppet på att sommaren ska komma i år också.

Jag skulle kunna fortsätta att skriva om dagisbarn på bussen som gjorde mig arg med sina rosa och blå kläder och dom bruna bönorna med sirap som jag tänkte äta till middag men jag är rädd att det här börjar bli lite tjatigt och att folk lessnar på att läsa. Jag måste bara lägga hit en kalaskul video från youtube som Linn skickade till mig idag.

Kommentarer
Postat av: sofia

vilken tur att det blev en bra dag trots allt :D jag ska också börja tänka så; det kan bara bli bättre. wohoo, valborg kommer bli kanon :D

2010-04-20 @ 22:27:02
URL: http://mynameissophiaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0