Spanien

Nu har jag varit här i drygt två veckor, känner att det är dags att uppdatera bloggen igen! Det har som varit så fullt upp så det har inte funnits nån tid över.

Hur som helst, nu har jag faktiskt tagit lite bilder med kameran, även om de är få, så jag tänkte att det var på sin plats att jag la ut dom här också! I fredags hade vi sjuttiotals fest med skolan så då for jag med mina roomies dit utklädd till sjuttiotalsperson. Kom hem runt fem på natten efter att ha varit med några andra svenskar som jag träffade på den festen på ett annat ställe vid stranden. Detta ledde till att jag sov bort nästan hela lördagen, förrutom en kort tripp till affären för nödvändigheter.


På söndagen hade jag planerat att plugga hela dagen, när jag satt inne på mitt rum kom en av dom jag bor med och knackade på och frågade om jag ville följa med till en slags religiös festival i en stad bredvid valencia. Hon sa att vi skulle vara hemma vid åtta så jag tänkte att då hinner jag ändå plugga i några timmar.  Jason, som också bor i samma lägenhet som jag hade en hyrbil så han körde, åsså var det en holländsk tjej som jag bor med och hennes kompis eller vad han nu är, salvador, en riktig spanjor.

När vi kom dit tog vi först en kopp kaffe, sen gick vi upp för ett högt berg där det var en stor kyrka, där gick sen också 16 män ner för berget bärandes på San Miguel, följda av typ tio präster och alla människor som var där. Efter det träffade vi brorsan till spanjoren och hans fru, vi gick på ett tivoli med dom sen åt vi. Runt elva-tiden började en konsert med en orkester på säkert 70 pers som var riktigt bra! Den sluade tjugo i ett så vi var hemma vid halv två. Jag hann därmed inte plugga och gick upp tidigt imorse!

Ikväll kanske jag ska fara och se Jesus Christ superstar som tydligen går i Valencia nu. Efter det måste jag spara pengar för att undvika att gå i personlig konkurs!

Hursomhelst här är lite bilder!


Middag hos några från skolan.


Jag och en av dem jag bor med


Allihopa som bor i lägenheten! (fram till igår)


Kommentarer
Postat av: Linn

Du verkar leva livet! Blir det någon Jesus Christ Superstar? Själv fick jag ut en hemtenta idag som jag ska jobba med tills på fredag. Ha det!

2008-09-29 @ 16:50:40
URL: http://linnskrypin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, vad snygga nu är :D du verkar ju ha askul där borta i spanien! roligheterna avlöser varandra! tycker det låter bra, du ska passa på att ha roligt :) är dom trevliga dom du bor med? blev det något jesus christ superstar? ha det bra! hejs :D

2008-09-29 @ 18:20:44
URL: http://mynameissophia.blogg.se/
Postat av: sara

Jag saknar dig så mycket. I morgon em kommer Johanna ned för att gå på p3 live session med mig och Emma och Maria (från min korridor). Johanna vann ju biljetter dit och Markus Krunegård kommer att vara programledare. Jag är så lycklig!



Jag hör att du har det super och lever livet där nere. Längtar tills du kommer till Uppsala så kan vi festa lite tillsammans :D



kram //sara

2008-09-29 @ 20:31:28
Postat av: Jesper Björnehall

Tjena! Du det verkar vara som det brukar i Spanien... ;) men du verkar överleva! Mamma och Allan var nere i Slovakien nyss, så man fick lite hemlängtan, men annars är det härligt här med! Ha det, vi lär väl ses snart som det brukar bli :) / Jesper

2008-09-30 @ 16:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0