skarpning!

Nu ska det bli skarpning pa mig! Jag ska borja blogga igen. Nu har jag varit i Valencia i en vecka och det kanns som typ en manad, det har hant sa mycket sen jag kom. Jag har gatt i skolan i en vecka och tycker sa klart att jag har lart mig galet mycket! Jag pratar spanska jattemycket pa typ affarer och i bussen och taxin, lite har och dar och jag faktiskt nastan totalt tappat mina hamningar vad det galler det spanska spraket!

Alla manniskor jag har traffat har ar jattesnalla och trevliga, enda nackdelen ar att det kanske ar lite for manga svenskar. Jag for trots allt hit for att inte traffa sa mycket svenskar. Imorse nar jag stod och vantade pa ellinor var det en som fragade mig pa engelska om jag visste om bankomaten fungerade, jag sa "nej, jag har ingen aning, jag har bara varit har i en vecka", jag fragade var hon kom fran och hon sa "i´m from sweden, you?" "i´m from sweden too" svarade jag.

Forutom att ga i skolan har har jag hunnit lara mig stan mer eller mindre och jag alskar den! Jag har ocksa varit pa flamenco som var sjukt bra. Igar nar vi var ute pa stan traffade vi massa amerikaner som var jattetrevliga och vad jag forstàr var alla demokrater ocksa vilket bade gladde och forvanade mig! Dom jag bor med ar jattetrevliga och vi pratar engelska for det mesta men ibland pratar vi spanska for att trana.

Ikvall ska jag och ellinor som kom hit med samma flyg som mig ut nanstans. Mer vet jag inte om jag har att rapportera for tillfallet. Hoppas alla har det bra i kallsverige! Forrutom Ragna som ar i varmautralien! Fast jag hoppas du har det jattebra dar!


Kommentarer
Postat av: Ragna Wennstrom

Hej hej Lovisa. Jattekul att du skriver jag borjade unra hur du har det. Kul attdet gar bra och att du trivs. Harligt att det gar sa bra med spraket!

Jag har det riktigt harligt har pa Tassie (Tasmnaien) Ratt sa varmt och harligt. Igar superregnade det. Omradet ar rktigt bergigt och pa det hogsta topparna ar det upp till tre meter med sno! Kanns lite konstigt att se sno har! Jag har varit ute pa en tur med en MTB som jag fick lana, grymmt harligt! Wallabyes (sma kangarues) skuttar omkring overallt i eukalypyusskogen. Idag ska vi aka fran Hobart till Lanceston byn dar jag kommer bo. Ska bli spanande!



Ha det jattebra!!

2008-09-21 @ 02:48:17
URL: http://www.ragwen.blogspot.com
Postat av: Linn

Hallåjsan, vad bra att du ska börja blogga igen, det var på tiden! Det är inte klokt vad du får lära dig saker och träffa trevliga människor, måste erkänna att jag är lite sotis. Har ni det fortfarande lika varmt? Här har det varit varmare i helgen, dvs. 10-15 grader. Men nu är hösten här, löven är gula, röda och orange. Ha det så bra och ta vara på tiden (det verkar du i och för sig göra!) Kram

2008-09-21 @ 11:24:35
URL: http://linnskrypin.blogg.se/
Postat av: Sofia

ååååååååååå, nej, jag är absoluuuuuut inte avis!! nejnej, jag sitter myyyyycket hellre här och plitar på min helvetesanalys... skämt å sido, så är jag jätteglad för din skull! kul att du har kommit in i språket så fort! hörde att du spanar efter en ny lägenhet, stämmer det? Och hur går det i skolan? är det chill, eller är det högt tempo? hur är utelivet? några snygga spanjorpojkar?? ;) berätta!

2008-09-22 @ 17:02:39
URL: http://mynameissophia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kul att bloggen är vid liv igen:P Låter riktigt härligt i Valencia. Håller med om att det känns som att du har varit borta länge! Keep up the good work med spanskan och fortsätt håll oss uppdaterade med vad som händer!

2008-09-23 @ 13:13:30
Postat av: Terese

Men Lovias då, vars har du nu hamnat?? :O Så du pluggar nu mera i spanien eller?? Hur länge ska du vara där??

2008-10-10 @ 18:42:19
URL: http://teresemattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0