måndag

Idag var det måndag igen som så många gånger förr. Även den här måndagen gick jag till skolan. Efter skolan var jag lat och gick hem och gjorde lunch, spagetti (jag vet att det ska vara ett h därnånstans men inte vars så jag skippar det) och sojakorv med ketchup, det var det godaste jag har ätit på länge! just för att det var vanlig mat tror jag. Sen pratade jag med Saga på msn och försökte samtidigt reda ut varför inte mitt bankkort fungerade. Saga sa till mig att "den där winehouse" hade blivit skjuten i huvet, jag blev en aning oroad men det visade sig bara vara en docka av henne som såg ut som att den hade blivit skjuten.

Efter detta lugnande besked såg jag i vanlig ordning på lalola klockan fyra och därefter tog jag med mig kartan och började gå mot nuevo centro. Det tog låång tid innan jag var där eftersom jag inte är så haj på att läsa kartor och innan jag var framme hade det börjat regna också. Det var trots det värt att gå dit för jag hamnade på värsta julmarknaden med julmusik och julstämning. Sen hittade jag ett par hörlurar som var största anledningen till att jag gick dit eftersom mina har gått sönder och jag bara har ett par grönblåa skitdåliga från barcelonas turistbussar kvar. Det visade sig senare när jag satt och väntade på tunnelbanan, som jag tog tillbaka i ren lathet, att dom var alldelens förstora för mina öron, men annars tror jag att dom ska vara bra!

Nu ska jag göra los deberes para mañana, jag har en halvläskig lärare så jag vill göra ett extra bra intryck.

Kommentarer
Postat av: Sofia

åh, vad coolt med julmarknad! i värmen liksom ;) här är det typ en decimeter snö nu. ganska fint. njut lite av vädret åt mig med!

2008-11-25 @ 16:39:18
URL: http://mynameissophia.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag håller med Lotta, låter bra med julmarknad! Om du vill kan du kolla in min blogg, jag har dedikerat lite bilder där till dig, så att du får ännu mer vinterkänsla. Tror du verkligen att det ska vara ett h i spagetti, i svenskan är jag väldigt osäker på att det ska vara det.

2008-11-25 @ 18:32:40
URL: http://linnskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0