frukt

Idag efter skolan sov jag siesta sen gick jag gick till fruktaffären för att inhandla lite frukt för morgondagens prov. Där köpte jag mandariner, kiwi, bananer, äpplen och en purjolök. Jag bestämde mig för att jag inte ska göra som vanligt och äta upp all frukt på en gång eftersom dom typ alltid har stängt i affären närmast mig så man kan inte köpa frukt så ofta om man inte är superhurtig och går till en annan. Planen när jag gick hem var att jag skulle äta max två mandariner och en kiwi. Nu sitter jag här, fem mandariner, två kiwiar och en banan senare och försöker låta bli att äta en till medan jag lyssnar på min ständigt trumpetspelande granne, jag måste förresten säga att han har blivit mycket bättre sen första veckan jag var här, övning ger färdighet.

I övrigt har dom börjat skriva felices fiestas på matkassarna nu och på söndag är det första advent! helt galet. Då ska i alla fall Ellinor komma hit och ska vi fika svenskt adventsfika. Nästa söndag kör skolan en buss till Barcelona för att det är en fotbollsmatch mellan dom och Valencia och man kan följa med för 60 euro, jag är nästan sugen men samtidigt lite rädd att jag kommer gå halvt i konkurs på kuppen. Jag ska försöka ta ett smart beslut inom den snaraste framtiden.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag hade satt mig på bussen & hoppats på vinst för Valencia :)

2008-11-26 @ 20:27:08
URL: http://danielgreen.blogg.se/
Postat av: Linn

Skämtar du med mig, din lilla unge! Snacka om att jag blir avis att du kan få gå och se Valencia spela mot Barcelona!!



Jag måste säga att jag satt och höll mig för skratt när jag läste hur du ätit upp nästan all frukt. Blev det något kvar till tentan? Lycka till med den idag förresten!



Vad mysigt med adventsfika på söndag :) Jag tycker att det är riktigt roligt att du tagit upp bloggen igen. Kram

2008-11-27 @ 10:00:59
URL: http://linnskrypin.blogg.se/
Postat av: Sofia

haha, frukt är farligt gott ;) hur gick det på provet då? 60 euro, det är väl typ 600 kr? hm, svårt val, det är ju säkert värsta upplevelsen! ja vet, det är helt sjuukt att det är första advent på söndag! gaalet!

2008-11-27 @ 19:47:10
URL: http://mynameissophia.blogg.se/
Postat av: sara

Asså lovisa, när jag läste om frukten höll jag på att skratta ihjäl mig. Du gjorde min dag i alla fall. Inget ont menat, ät mer frukt!

2008-12-04 @ 18:37:30
Postat av: Ragna

Hej hej på dig! Hur har du det? Visst är du tillbaks till kära gamla Sverige igen?

2008-12-15 @ 10:21:20
URL: http://ragwen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0