Plogbilar

Vad är det med plogningsbilarna? Den senaste veckan när jag har varit på promenad har jagimage67 mött en plogbil minst en gång per dag, ungefär hälften av dem insisterar på att köra i full fart rakt mot mig, resten skrämmer mig bara. I början sprang jag upp på snöhögarna, i ren skräck av att de skulle köra på mig. Idag när jag var ute och gick tog jag vägen mot gunnismark, där det för övrigt aldrig går någon, bara bilar far där. Kanske just därför vågade en enorm plogbil köra i fullfart rakt mot mig, igen, jag insåg att han aldrig skulle se mig och fick panik, även då tänkte jag hoppa upp i snödrivan (och ta risken att hamna i plogen med snöhögen) men kom precis i tid på den geniala idén att springa över på andra sidan vägen. Nu känns det bra för nu vet jag vad jag ska göra nästa gång jag möter en plogbil/traktor.

Kommentarer
Postat av: viktoria

håller med dig, dom är tokiga!

2008-01-20 @ 23:28:34
URL: http://vickanp.blogg.se
Postat av: Lotta

smart idé! de är verkligen livsfarliga de där traktorerna...

2008-01-21 @ 19:32:38
Postat av: sara

flytta annars till södra sverige där ser man aldrig skymten av plogbilar.

2008-01-21 @ 19:41:39
URL: http://smorgasvadgott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0