måndag måndag måndag måndag

Måndag, igen. Jag gick upp en timme och en kvart före bussen gick för att hinna allting, jag hann läsa halva tidningen och for till skolan utan matkort. Första timmen hade vi musik och spelade blues, eller alla spelade blues förrutom jag, enligt musikläraren spelade jag mer reggae, men men, reggae är inte dåligt heller, även om det inte var tanken. Efter musiken gick jag till körskolan för att plugga teori, när jag öppnade boken var matkortet där! Jag skulle få äta lunch! det lönar sig att vara duktig. Efter lunchen hade vi först kunskapens vilkor och sedan engelska, på engelskan redovisade jag, det gick bajs, jag brukar aldrig bli nervös, inte så mycket, jag fick total blackout och skakade, sjukt obehagligt. Jag fick lov att säga att jag inte kunde redovisa men då fick jag svara på frågor istället, vilket var bättre i och för sig, helst ville jag därifrån. Tyskan finns inget att säga om.

Efter skolan gick jag och köpte en kalender, igen, när jag skrev på kvittot blev jag chockad över hur snyggt jag själv skrev. För att fördriva lite tid gick jag genom mvg innan jag åkte hem med pappa, där var det en kille som stod och spelade guitarhero han stajlade jättemycket och hade värsta publiken inifrån akademi bokhandeln och de som satt ovanför och fikade, väldigt underhållande, han var inte riktigt som andra.

Ofta när jag är ute och går ensam och möter människor får jag en känsla av att de ska rycka tag i mig eller slå till mig men det brukar de aldrig göra. Idag mötte jag en man på en cykel, jag fick en väldigt stark känsla av att han skulle göra något oväntat, fast det var inte så allvarligt, han sa något som jag inte hörde och cyklade sedan vidare.

Efter middagen gick jag till biblioteket i sävar, det var länge sedan jag var där och jag tänkte att det är illa att man inte uppskattar biblioteken mer än man gör, man får låna böcker gratis! hur bra som helst, samma sak med museumen, man tar allt för givet. Från och med idag ska jag för alltid vara tacksam.


Kommentarer
Postat av: EllenL

Så dåligt gick det inte, visst, det kunde har gjort det bättre men nu är det avklarat. Och du gjorde det jättebra ändå. :)

2008-01-22 @ 13:52:56
Postat av: Lotta

vilken tur att du hittade kortet! och du har rätt, man glömmer bort att bibliotek är skitbra. här skall uppskattas!

2008-01-22 @ 17:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0