En dag i staden

Idag åkte jag in till stan tidigt, runt 11 tiden.  Jag började med att gå till sjukhuset för att kolla vilken tid jag har hyposens för att för en gångs skull kunna komma dit på rätt tid. Det var lite krångligare än jag trodde men efter att ha pratat med några olika personer kände jag mig väldigt nöjd då jag hade fått min rätta tid! Efter det gick jag direkt till stan, där köpte jag en almanacka. Nu kan jag skriva upp alla tider som jag inte får glömma, hur bra som helst!

Almanackan köpte jag på akademibokhandeln, jag gillar image53
akademibokhandeln, jag går alltid dit när jag är på stan oftast flera gånger, fast jag egentligen inte har något ärende och inte gillar jag att läsa heller, det är ett mysterium. Däremot tror jag inte att akademibokhandeln gillar mig, i alla fall inte personalen. Ingen där har gjort mig någonting men jag känner bara jättemycket att de inte gillar mig och därför är det också konstigt att jag gillar att vara där så mycket.


När man går på stan ensam ser man mycket mer intressanta människor jämfört med då man går med någon. Idag till exempel såg jag en man som såg ut som att han var en tysk mitt i andra världskriget, med hatt, rock, en tidning i handen och en väldigt allvarlig blick, han såg till och med nästan, bara nästan svartvit ut.

Jag funderar på att någon gång den här veckan gå på bio, själv. Bara för att jag aldrig har gjort det och för att jag gillar känslan av att vara självständig lite nu och då. Tänkte se beemovie, det är mycket möjligt att jag inte kommer att gilla den, men å andra sidan gillar jag nästan aldrig filmer, men det är trevligt att gå på bio.

Det är värt att nämna att jag åt palt till middag idag för det är så fruktansvärt gott. Äran är helt och hållet mamma och mormors. Efter jag hade ätit hade jag tänkt gå och skaffa ett gymkort men jag gick med linn till sara och johanna och fikade och spelade spel istället, mycket roligare!


Kommentarer
Postat av: Lotta

oj vilket långt inlägg! intressant med en svartvit "tysk", och palt är gott! jag är avundsjuk!

2008-01-04 @ 13:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0