16 januari

Idag var onsdag, en mestadels bra dag. Jag var i skolan, där pratade jag med ellen om kyrkoskatten vilket låter som ett ganska intelligent samtal, vi kom in på att om man ska ha kyrkoskatt kanske man borde ha synagogaskatt också, till exempel, så det är rättvist. Efter en stund visade det sig att ingen av oss riktigt var säker på vad det var för religion som hade synagogor, snopet när man har suttit där och försökt låta smart.

Efter middagen spelade jag gitarr när linn satt och skrev upp recept, när jag spelade american pie blev jag less, och sa, nu blir det ingen mer vers, jag menade att det var lite synd, linn sa tack. Blev en aning förolämpad.

Jag gick på en promenad själv i mörkret och regnet runt 9, när jag kom till skolan tyckte jag att jag såg massa skumheter och hörde ljud, sedan såg jag något som såg ut som en trädgårdstomte men det var bara ett rödvitt band. Efter det gick jag direkt hem, det finns nämnligen nästan inget som skrämmer mig så mycket som trädgårdstomtar, jag tål dom bara inte.

När jag kom hem höll linn och emelie på att sjunga singstar, jag sjöng också mot emelie hon är grym, hon kan verkligen verkligen sjunga, det kan inte jag, jag kan bara sjunga på låssas men jag brukar vinna i singstar. Då är det extra surt när man förlorar, tack och lov kan jag ta en förlust eller två.

Kommentarer
Postat av: sara

ja det låter som en trevlig onsadag. allt från synagogor, trädgårdstomtar och singstar ;)

2008-01-17 @ 11:04:49
URL: http://smorgasvadgott.blogg.se
Postat av: ellen (inte den andra ellen, utan JAG)

ojoj det här var första gången som jag blev omnämnd i en blogg, jag känner mig mäkta stolt :]
ps. vi borde ta reda på mer om synagongreligionen...

2008-01-17 @ 14:28:55
Postat av: Ellen

Till Ellen: Visst är du medveten om att det är du som är den andra Ellen? :P

2008-01-17 @ 20:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0