Uggla

Idag var det en spännande dag! liten överdrift men det har hänt några saker i alla fall. Jag vill börja med att  berätta att på TVÅ lektioner satt jag längre än jag behövde för att jobba med skolarbete! Efter jag hade varit så duktig på skolan skulle jag bara gå en snabbis på stan innan jag gick till sjukhuset. När jag kom till vasaplan kom det en civilpolisbil med blåljus på taket som körde så fort att den nästan körde över folken på övergångstället. När jag hade passerat det övergångsstället såg jag en skum kille som gick precis före mig, han hade en skum kompis, när jag kollade närmare på hans kompis såg jag att det var ingen mindre än magnus uggla! i egen hög person. Jag fortsatte gå och efter ett tag kom jag till mvg och där satt uggla igen, inne på mcdonalds, jag tror han åt en glass, ville inte stirra så mycket. Jag tycker nämnligen lite synd om honom för när han gick igenom kungspassagen vände sig alla om efter honom och viskade, stackars lilla man.

När jag hade börjat gå till sjukhuset såg jag en bekant bil köra ut från en infart, då var det min farbror, han hade just slutat jobbet så jag fick åka med honom till sjukhuset och slapp därmed att gå, tack till honom!

Just nu håller jag lite parallellt med allt annat på att översätta en tyska text, jag har inte kommit så långt men den är jätte konstig och såhär låter början:

Jag är en blandning som är ganska läcker, som albert einstein och arnold schwarzenegger. Hitills bra men förloraren.......... Jag har Schwarzeneggers hjärna och en figur som einstein. Jag älskar sedan länge den vackra Hilda men hennes hjärta ropar efter en bodybuilder. För hennes skull köper jag mig en expander men den pressar ihop mig istället för att jag pressar isär den. Då hjälper ingen spenat och inte heller någon polenta. Därför skyndar jag till närmaste fitnesscenter men framför ingången stod en kör med idrottsmän och fem mördarbödlar och sjöng:  (sen kommer refrängen)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken underbar tyskatext! :)
Jag blir alldeles till mig

2007-12-04 @ 19:53:54
URL: http://litengulkatt.blogg.se
Postat av: Lotta

haha, lät som en helmysko text!

2007-12-10 @ 20:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0