Intressant besök

Idag var jag och Eszter och Annelie och hälsade på Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga kanske mer kända som mormonerna. Det var spännande, det första vi såg när vi kom dit var en stor kyrka och när vi kom närmare kunde vi se två unga män stå i kostymer genom dörrarna. Vi gick in och hälsade på dem, de var till min lättnad trevliga, en från Finland och en amerikan. Vi fick gå runt och kolla i kyrkan, i olika salar, kontor och doprum sedan fick vi ställa våra frågor. Efter vi hade ställt frågorna fick Eszter för sig att visa dem listan på fördomar om dem som jag och Nadia hade skrivit, det var frukansvärt, så här såg listan ut:

Fördomar


Månggifte

överheliga

tvättar kläderna på ett konstigt sätt

förtryckta kvinnor

incest

amish

håller sig undan

hätta

djur

kvinnor städar

slåss

skumma människor

Den listan var lite överdriven, men det vet kanske inte dom. Hur som helst fick vi en mormons bok innan vi gick och vi ska dit på söndag på gudstjänst. Känns dock lite pinsamt att komma tillbaka till dem efter den där listan.

Efter det gick vi till Annelie för att äta knäck som hon hade gjort, de var goda! När jag skulle gå tillbaka till stan från Carlshem märkte jag att det regnade, då kom jag till min glädje på att jag hade mitt fina paraply som jag hade bärt runt på hela dagen, den gläden varade inte länge, jag hade glömt paraplyet i kyrkan.


Kommentarer
Postat av: ellen!

HEJ LOVISA! (lägg märke till de stora bokstäverna och saknaden av ett "u", tack)jag minns när du tappade ditt paraply i skolan idag..det såg kul ut! och appropå kul...kul att ni hade trevligt med mormonerna! hejdå från ELLLLLEN!

2007-12-06 @ 20:55:38
Postat av: sara

Jag har också varit där och träffat dessa människor, jag tycker att dem är läskiga när man vet var dem står
för och tror på.

Den där paraplysituationen, så jävla typsika alltså!!
:P

2007-12-06 @ 21:44:47
URL: http://smorgasvadgott.blogg.se
Postat av: Lotta

lät som en intressant dag! synd att du glömde paraplyet bara, du kanske kan hämta det på söndag?

2007-12-10 @ 20:28:10
Postat av: Sofia

Du är dålig på att uppdatera!

2007-12-10 @ 20:29:41
URL: http://litengulkatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0